God Jul

I väntan på duschen vill jag passa på att önska er alla en riktigt god jul.

Familjen jag firar med är delvis min men många nära och kära fattas mig idag. Jag saknar mina barn, den minsta och den i magen är här men någonstans känns de stora barnen aningen mer som mina. Då jag inte älskar deras far slipper jag dela min kärlek till dem. Jag får älska dem av hela mitt hjärta och på mitt sätt utan påverkan av någon annan. Min man behandlar dem såklart som sina men en sådan kärlek vet jag inte om den är möjlig att känna för andras barn.
De har även funnits vid min sida, framför eller bakom, längre än någon annan. De har sett mig som ingen annan har och älskat mig som ingen annan gjort.

De har det bra idag, det vet jag. De får fira jul, inte som vi gör men som de gör. De influeras av olika traditioner och får lära känna olika människor. De kommer lära sig att mångfalld, mångkultur och olikheter är någonting positivt och de kommer veta att kärlek och familjeskap varken har en norm eller en mall.

När jag tänker på det är jag stolt över oss som vågade ta oss ur en dålig relation. För vår skull, för barnens och för familjen. Vi bröt ihop och gick vidare. Vi byggde upp något nytt, bättre och starkare och vi visade våra barn att kärleken övervinner allt. Den vi saknade tillsammans, fann vi hos oss själva och i nya relationer.

Kommentera här: