Hellre än bra

Lola sitter vid köksbordet och har redan påbörjat sin frukost. Jag brygger kaffe och dukar fram till mig. Hon skrattar mellan tuggorna sina, som hon med nävarna trycker in i den lilla munnen. I de högsta skratten öppnar hon munnen och slänger med huvudet, det ramlar ut bitar på golvet. Det är mig hon skrattar åt. Jag sjunger med i låtarna som spelas från datorn, ett nytt album som jag bara hört en gång förrut så sången är inte bara dålig, den är fel också. Dansstegen till är ungefär lika bra. Det är inte ofta jag sjunger, bara när jag är riktigt glad och bekväm med min omgivning.
 
Idag är det måndag och det är fan veckans bästa dag. Allt känns nytt och fräscht och även om det skulle vara det äldsta och sunkigaste måndagen på året så kommer mina stora barn hem igen idag. Jag hoppas de lämnat sitt störiga humör i en soppåse hos sin pappa och i sina ryggsäckar bara fått plats med kärlek och leenden.
Jag vill ha mina veckor med dem förevigt samtidigt som jag ständigt bara längtar efter helg - det är den där obefintliga balansen i mitt liv.

Kommentera här: