Kåt, glad och tacksam

Jag går snart in på en minutplanering inför imorgon. Det är mycket att göra men inte för mycket. Allt är så pass förberett att rum för både misslyckande och oförutsedda händelser finns.

Ju mer jag planerar ju säkrare blir jag på att jag är bra på det, riktigt jävla bra. Det är något sånt här jag borde jobba med. Inte nödvändigtvis att planera nyårsmiddagar för förmycket folk på för liten yta men att styra saker. Att få dem att klaffa och i mötet bilda magi. Det vore ju fan om man som snart fyrabarnsmamma inte skulle vara en jävel på att organisera men jag älskar det. Jag går upp i det och gör projektet till en del av mig, det växer fast likt en ny kroppsdel, en kroppsdel som jag till skillnad från de övriga älskar.

Men så ska jag ju bli författare också. Och mamma till en till. Och se alla mina barn. Och vara en bra fru. En god vän. Stark, snygg, sexig. Kåt, glad och tacksam. 
Och så var det ju de där med att unna sig egentid ...

Kommentera här: