Vi lyckades, igen

Det är lördag morgon, tidigt. Adventsstjärnan i rummet utanför lurar mig om morgon. Jag vrider mig några varv i sängen innan jag kliver upp. Bredvid mig ligger min minsta dotter och sussar. Gråt i natten har fått mig att hämta henne in till mig. Att det är mina tårar och inte hennes har jag glömt redan.
Jag är tre dagar sen och för första gången på ett halvt år känner jag inte av någon graviditet. Alla de månader som passerat då vi försökt har jag blivit skengravid på en kvart och jag har varit så säker man kan bli utan att veta att man har fel.
 
Nu ligger testet på hyllan och stirrar på mig. Gör det bara, tänker jag högt. Kissa på det, ta smällen att inte vara på smällen, gå och lägg dig och när du vaknar igen har spänningarna släppt och mensen kommer, precis som den alltid gjort efter ett negativt test.
 
Om några timmar har jag ett inbokat träningapass och efter det kommer tjejerna hit för en heldag. Jag har planer för dagen, tänker jag och tar ett djupt andetag. Luften håller sig kvar och jag vågar inte andas ut. Jag känner syret sprida sig i kroppen som sakta vaknar till liv. Jag spänner alla muskler i min kropp. Jag känner mig stark. Idag kan jag ta en motgång, ett nedderlag och en förlust.
 
Den lilla stickan färgas rosa av strålen och snabbt kan jag urskilja ett streck, ETT streck. Med kraft kastar jag testet i handfatet och låter huvudet vila i mina händer. Hur kan det vara så svårt att få det man redan vet bekräftat?
 
När jag samlat mig en aning fryser jag och längtar tillbaka till sängen. Jag lägger stickan på kanten av handfatet och tvättar händerna tills vattnet blir så varmt att det känns som is mot huden. Det svider, långt in i själen. Men vänta, testet ser inte längre ut som det gjorde när jag slängde det ifrån mig minuterna tidigare. Det har bildats ett streck till, ett strack som korsar det andra, likt ett plus.
 
Väl tillbaka i sängen kryper jag tätt intill den lilla kroppen som jag och min man skapat tillsammans. Något liknande har vi gjort igen. Jag kysser hennes rosiga kind och viskar i hennen öra:
- "Du ska bli storasyster!"
 
Nu börjar den riktiga utmaningen. att hålla käft tills på torsdag när Per kommer hem.
 


Det här inlägget är tidsinställt tills nu så vid det här laget vet han också. Hur jag berättade det och vilken reaktion det resulterade i delar jag med er snarast.



1 Sis:

skriven

Åh lilla bumling ❤

2 Mikaela Bergström:

skriven

❤️

3 Jonna:

skriven

GRATTIS OCH LYCKA TILL!!

4 Sandra:

skriven

Stort stort grattis! :) Då hade jag rätt känsla :)

5 Plupp:

skriven

Sa ju det när du hade ägglossning förra gången, DENNA gången kommer det bli en bäbis! :D
SÅÅÅ glad för eran skull!

6 Evelina :

skriven

Började följa din blogg för ett par månader sen och har hållit tummarna för att er önskan om en bebbe ska gå i uppfyllelse! Så grattis och lycka till!:)

Svar: Tack <3
Mirjam Andersson

7 Emilié:

skriven

Grattis till er! :D

8 mammut:

skriven

Barnbarn är magiskt!

9 Charlotte:

skriven

Grattis!
Kände igen mig precis i ditt inlägg. Så många gånger man trott att det är en liten i magen men det inte har varit det.

Men n har lyckan vänt för dig och du har snart ytterligare en skatt hos dig!

Svar: Jag hoppas att allt går vägen!! Tack för din kommentar! <3
Mirjam Andersson

10 Carin:

skriven

Men jösses, aldrig någonsin har jag besökt din blogg förut, men när jag klickade mig in hit alldeles nyss och läste denna texten så blev jag så himla berörd! Sättet du trollar med orden är helt fantastiskt.
Och grattis, givetvis.

Svar: Tack fina du! Du är välkommen att klicka dig hit så ofta som du vill!Tack igen, Kram
Mirjam Andersson

11 Amanda Niclasson:

skriven

Va roligt, grattis!

12 Sofia:

skriven

Vad roligt! Stort grattis! :)

13 sussie:

skriven

Grattis...:) Va skoj...:)

14 Amanda:

skriven

Grattis, kram :)

15 Viktoria:

skriven

Stort grattis! :-)

16 Linda Lövberg Hjären:

skriven

vad roligt :D

17 Malin , Gravid med tvillingar:

skriven

Helt underbart! Stort grattis :)

Gjorde samma sak och la ifrån mig testet!!
Nu sitter jag här med tvillingar i magen i v 32!! :)

Kramar !

Svar: Jag har varit gravid 4 ggr tidigare och önskat tvillingar alla, dock inte nu.. Haha, det är väl då det kommer! V 32, då kan de ju komma nästan när som helst. Stor kram och lycka till <3<3
Mirjam Andersson

18 frida:

skriven

Åh, grattis grattis grattis grattis. Så glad för er!

19 Charlotte:

skriven

Ja men det gör det ska du se! Håller tummar och tår för er!

Svar: Tack <3
Mirjam Andersson

20 Trees, mamma i London:

skriven

Grattis!! Underbaart :)

21 Elin:

skriven

Grattis! :)

22 Sandra SG:

skriven

grattis vad roligt!

23 fotografvesna.se:

skriven

gratttiiss

Kommentera här: