Vitt

Jag hör Lola hosta ända in till mig. Det låter som jag kommer väckas både en och två gånger inatt.

Vardagsrummet är vitt och det krampar i både armar och nacke. Jag älskar att jobba och ta i med kroppen, tröttheten som infinner sig. Jag sover gott när det inte bara är huvudet som är slutkört.

Jag fick även en liten dos av min man genom hans familj. Min svärmor älskar julen och jag älskar henne för det. Jag bidrar med att inte vara ivägen för varken planer eller utfört arbete. Det är skönt att bara få styras ibland, kontrollbehov eller inte.
Som vanligt får jag en känsla med henne i andra änden att gråten är nära, den ligger precis bakom orden jag uttalar som en liten klump. Jag känner även ett starkt behov av att berätta saker för henne, hemligheter.
Jag önskar bara jag hade en.
Men det har jag inte ...
1 Lollo:

skriven

Hej,
Vad jag gillar din blogg!!!
Du kämpar på o du är grym.
Hoppas din dag blir toppen!

Hälsningar Lollo

Svar: Tack snälla!
Du ger mig styrka i din kommentar!!
Kram
Mirjam Andersson

Kommentera här: