Team Mirjam

Jag nämnde det i förra inlägget men känner nu, i lugnet efter stormen, att det inte riktigt fick sin förtjänade uppmärksamhet.

Nästa fredag ska jag, för första gången i mitt liv, gå till en psykolog. Det kan även vara en terapeut, jag vet inte riktigt skillnaden. Att öppna mig för en främmande människa känns inte alls jobbigt, det gör jag här varje dag.
I stoltheten över att jag äntligen ska ta mig an det här finns även skammen över att jag behöver det. Jag vill inte känna så och finner det självklart att ta hand om sin kropp på såväl utsida som insida. Jag önskar bara att jag inte behövde. Inte jag!

Men alla drömmar går inte i uppfyllelse och alla önskningar slår inte in. Vissa får du stålsätta dig för, ta tag i på egen hand och få dem att hända. Om det inte kommer gratis får jag betala priset. Om det inte kommer från ovan får jag ta det inifrån och kämpa för det osynliga mål som så självklart syns inom mig!

Jag skulle dock behöva en hejarklack!
1 Plupp:

skriven

Tror nog att din hejarklack är större än du anar! Jag ha plockat fram mina knallrosa glittriga pompoms serru! GOOOO MIRJAM.

(gjorde ett försök till en såndär tjusig cheerleader-aktig volt å sträckte sönder halva kroppen men för fasen, kan det vart värt haha)

2 Emilié:

skriven

Heja Mirjam! Tror alla behöver ett proffsigt snack lite då och då!

3 Sandra:

skriven

Din hejarklack är nog stor, större än du tror och vi som följer din blogg ser fram emot dina böcker!

Tycker du ska vara stolt över dig själv och ditt beslut att gå iväg för lite professionell vägledning, det ger så mycket mer än vad man innan tror! Självutveckling tror iaf jag är nyckeln till glädje och ett positivare liv! Kram

4 Sandra:

skriven

Din hejarklack är nog stor, större än du tror och vi som följer din blogg ser fram emot dina böcker!

Tycker du ska vara stolt över dig själv och ditt beslut att gå iväg för lite professionell vägledning, det ger så mycket mer än vad man innan tror! Självutveckling tror iaf jag är nyckeln till glädje och ett positivare liv! Kram

5 mammut:

skriven

Vuxenpoäng på hög nivå!!!! De flesta människor som vill utvecklas och må så bra det bara går har mentorer. Du gör helt rätt och jag är såklart en del av din hejarklack! Kram Mammut

Kommentera här: