Slag runt bältet

Jag skriver med ena handen, den andra är begraven i chipspåsen. Igår åt jag en hamburgare till lunch och glass efter middagen. Vi ska laga fläskytterfilé med svampsås och blomkål till middag men det enda jag är sugen på är vaniljmunkar. Det är inget tecken på graviditet för min del, ni som läser ofta hann nog tänka den tanken. Jag tror att min über nyttiga och aktiva livsstil slår tillbaka på mig ibland och då får jag ett par dagar likt dessa. Skulle det mot förmodan röra sig om mer än ett par dagar skulle jag inte ge vika för suget utan slå tillbaka med en kycklingfilé och en låda kvarg. Rädslan för att gå upp i vikt är större än alla begär i världen.
Jag förvånas lite över att jag inte direkt tycker illa om mig själv när jag behandlar min kropp såhär, det är så främmande att det knappt känns som jag, som att jag står bredvid och skakar på huvudet med ett nedlåtande leende på läpparna. Jag är bara pinsam nu och var och en skäms för sig själv.

Kommentera här: