Dejt-Rookie

Om man botar ensamhet med sällskap, hur botar man då det som uppstår när sällskapet lämnat och man är tillbaka, själv igen - men ändå inte ensam?
Jag och Lola hade kompisdejt idag, en mammakompis till mig och en bebikompis till henne. En ny duo som jag hoppas blir gammal en dag. En fin vän till oss var, och även om de kanske inte är våra riktigt ännu så hoppas jag att de blir. Det slår mig att det här är det närmsta vanligt dejtande jag kommer att komma. Främmande och självklart på samma gång. Att vi kommer ses igen är jag säker på, jag antar att det är ett tecken på en lyckad träff.
Djävulen på min axel drar mig i örat för att jag inte bjöd på kaffe, ängeln på den andra stryker mitt hår och tröstar att hon kanske inte gillar kaffe, hon kanske är en te tjej. "Bjud på te då för helvete" skriker satan tillbaka.
Ängeln masserar min nacke och viskar "Det var länge sen du dejtade".
 
 
I Grekland på dejt med min man, en av mina lyckligaste dagar i livet
 
Tack för idag www.mrsb.blogg.se <3
1 Mikaela Bergström:

skriven

Tack själv fina du. Ser fram emot nästa gång. Att höra dina historier live är underbart :)

Och nej, jag dricker inte kaffe, men som ängeln sa, jag är en te tjej. Men det hade jag inte en tanke på idag :)

<3

Kommentera här: