Kär i värme

Jag känner saknad av sommaren. Saknad av att vara nybadad, ung och älskad. För första gången i livet känner jag mig gammal. Min hy är grå och okysst av både sol och läppar. Min kropp är torr av kyla och inte av saltvatten och jag återfuktar den förgäves med lotion istället för fukten i luften. Kläderna jag bär blir längre och lagren fler för varje dag som går. Golven här hemma är för kalla för barfota fötter. Knogarna är redan fnasiga och snart blöder mina spruckna händer likt mitt hjärta när han lämnar mig. Han och sommaren försvinner och jag längtar. I min saknad sörjer jag det förgångna och trånar efter framtiden. Det kommer bli en kall höst men jag ska finna mina värmekällor och ta tillvara på alla chanser till ljus. Jag är kär i värme och ständigt frusen.
 
 
Unga, varma och rena - fulla med kärlek
 
1 hej hej:

skriven

Har barnen några syskon på pappas sida? Var bor ni? Var bor pappan? Hur kom ni på att Per skulle børja pendla från børjan, var det ett svårt beslut?

kram

2 felicia:

skriven

fin bild :)

3 Elin:

skriven

Så fin bild! :)

4 Johanna:

skriven

Så sött! :)

Kommentera här: