Systrar - Det är någonting magisk över det ordet

Jag tar djupa klunkar av min andra kopp kaffe och till musiken som dånar läser jag högt för Lola som tittar konstigt på mig från hennes lilla oas av leksaker på köksgolvet. Jag har skrivigt ett politiskt tal som ska redovisas muntligt via Skype om en stund. Min syster kommer snart och räddar mig från oron över ett barnskriksintro och legobitar som kastas likt tomater på en dåligt framförande.
Hon har räddat mig många gånger min syster, och jag henne. Hon är min jing och jag är hennes jang. Vi är som en åtta, utan ändar håller vi ihop - vi tar aldrig slut!
Hon är anledningen till att jag vill ge Lola en lillasyster.
 
Förutom matten är inte skolan så svår. Det är det tvungna som gör det svårt. Att hitta tid, inspiration och ork.
Som en motsats till den här bloggen.
 
 
 
1 Hej:

skriven

Hon har också barn va? Va hon lika ung?

Kram

Svar: Hon fick en dotter när hon var 20!
Mirjam Andersson

2 mammut:

skriven

hur lät ditt politiska inlägg?

Kommentera här: