Vulgär och gullig

Varken regn eller sol verkar påverka mitt humör idag. Det är fredag och när han kommer hem ikväll är det inte bara för helgen utan för 11 dagar tillsammans. Dagar som innefattar både tid och aktiviteter med alla våra barn, våra bästa vänner men också på tu man hand. När vår dotter sover middag i tre timmar ska jag inte spendera dessa med att duscha snabbt, laga mat som jag äter ensam och plugga tills huvudet värker. Jag ska spendera dessa med att ge och ta emot all möjlig uppmärksamhet av min man i det soliga Grekland.

Precis som i fallet underkläder äger jag inte en enda lagom bikini. Underdriver ser jag vulgär ut i allt jag har hemma och allt jag hittat i affärerna. Jag står framför spegeln och skrattar med tårar i ögonen. Iförd strandklänningar likaså. Det positiva blir att jag klarar mig på handbagage och kan använda utrymmet i väskan till Lolas sandleksaker och blöjor. Jag orkar inte ens låta detta tynga ner mig, jag är van vid sånna här situationer och vägrar vara den som förstör semestern redan innan. Dock är oddsen ganska säkra på att det förr eller senare är just jag som förstör. Jag har inte en chans emot min partner när det kommer till att finna sig i allt från väder och vind till kroppskomplex, ångest och utbud på mat och maskiner i gymmet. Jag är den gnälliga, jobbiga och omständiga i alla lägen men just nu vägrar jag.

Idag köpte jag en klänning som jag faktiskt kände mig lite gravid-gullig i. Den kan jag ha hela veckan om inget annat vill passa. Den eller det stora, vita, krispiga hotelltäcket.

Kommentera här: