Spegel spegel

I spegeln imorse möttes jag av ett leende och glittrande ögon som lös av hopp och längtan. Det var en vacker syn i jämförelse med vad som brukar se tillbaka på mig. "Kan det ha gått över en natt ändå" tänkte jag, men bakom bebisen i min famn och under det täcke jag lindat om henne gömde sig det som spegelbilden inte visade just då. Jag lät det gömmas och startade dagen på bästa sätt. De stora barnen störtade in med dunder och brak och efter att ha pussat på och busat med ina småsyskon åt vi en lång och härlig frukost.
 
Med ett stängt fritids och tio pappa-dagar att ta ut i samband med förlossning är vi hemma allihop. Att det är just måndag spär på lyxkänslan ännu lite mer. Jag blir varm in i djupet av mitt hjärta att ha dem alla runt omkring mig, även om en direkt efter frukosten försvann till en kompis och den andres bästa vänner kom hit. Lite ärenden på olika håll delade även upp mig, min man och de små men ändå känner jag samhörigheten. Vi kanske inte är på varandra men vi är nära och vi kommer att sluta upp tillsammans innan dagen är slut. Det är mitt bästa.



Kommentera här: