Världens bästa mamma

Jag är mamma till fyra barn. Jag brukar tänka att jag har haft tur, turen att ha fått fyra så fina. Nu menar jag inte att samtliga även råkar ha en yttre skönhet utan fina på insidan. Att jag är lyckligt lottad med snälla, omtänksamma och väluppfostrade barn. De är fortfarande just barn och som alla andra kan även mina fucka ur totalt och vara riktiga monster men överlag är det bra människor, mer än bra.
 
Men det är fel. Jag har inte haft tur. Jag har utvecklat en helvetes jävla skicklighet i att uppfostra dem. Jag har låtit dem möta människor av olika slag att lära dem saker. Visat dem världen, fått dem att se skönheten i olikheter. Talat till dem med en förväntan på att de förstår, på att jag litar på dem så som de litar på mig, alltid.
Jag har inte haft någon tur alls, jag har offrat och lärt mig för att jag har varit tvungen till det och jag har blivit en skitbra mamma helt enkelt.
 
Ändå så slår kommentaren undan benen på mig. De starka ben som legat i föräldrarollens benpress i över tio år. Vikter har lassats på och det är fan inte alla gånger någon ens har hejat på mig när jag kämpat för livet. Jag har starka ben men jag halkar så lätt. En enda kommentar som träffar mig rakt in i mamma-hjärtat och som sprider sitt gift igenom min hormonella kropp och fräter sönder hela mitt självförtroende. Tårarna rinner och ingen som ser mig kan få dem att sluta. Jag har befogenhet att skriva tusen och åter tusen riktiga sanningar tillbaka, ändå avstår jag. Jag vill inte sänka mig till den nivån. Jag vill bara stå stadigt och förstå det jag vet, att jag är världens bästa mamma till mina barn. MINA barn!



1 Anonym:

skriven

Världens BÄSTA mamma, nu och alltid, alltid! Den som inte förstår det vet inget om vad det innebär att uppfostra barn!

Svar: ❤️
Mirjam Andersson

2 Mickis:

skriven

Känner inte dig så, men jag läser här dagligen.
Du är en super mamma till 4 fina barn <3

Svar: Tack ❤️ Det tycker jag också men ändå tar jag åt mig av skitsnack 😒
Mirjam Andersson

3 Mickis:

skriven

Jag hejar på dig. Alltid! Och du är alltid världens bästa mamma!

4 Anna:

skriven

Jag känner inte dig och du vet inte vem jag är. Jag halkade in på din blogg och suttit och läst. Och jag är SÅ imponerad av dig. Jag beundrar dig.
Jag har en sambo som också veckopendlar inom försvaret, och jag tycker att det är jobbigt. Men jag ska inte säga något, mitt är som piece of cake - har bara mig själv att sköta om när han är borta. Men ni har fyra barn och du fixar det galant! Jag är så galet imponerad och jag beundrar dig.
Bry dig inte om andra, dom är avundsjuka och kan inte hantera det. GO GIRL!

Stor kram!

Svar: Det är med en liten tår av lycka i ögonvrån jag säger TACK! ❤️
Mirjam Andersson

5 kickzon:

skriven

Så himla bra skrivet! Första gången jag är här men jag lär komma åter! Haters gonna hate... sug i dig av alla positiva kommentarer istället!

Svar: Du är välkommen!! <3
Mirjam Andersson

6 Ann-Sofie Bäck:

skriven

Jag älskar´t!!! Tänk om alla mammor kunde säga så, och känna i hjärtat att de menar det - "Jag är världens bästa mamma". Tänk vad fina människor det skulle växa upp på denna jord då. Jag måste ju ändå tillägga att detta fick mig att tänka på min mamma, världens bästa mamma. Utan henne vore jag ingenting - bokstavligt talat!

Jag vill också efter ditt inlägg sträcka lite på mig och säga "jag är världens bästa matte" (jag har inga barn men jag har en liten hundvalp på 7 månader). Och jäääklar vad skönt det känns att säga så. Man blir glad! Man blir 3 meter lång. Fler egoboostar åt folket säger jag. Man ska våga berömma sig själv!

Och så vill jag avsluta med att säga - låt ingen ta energi eller trycka ner dig med nån liten jäkla skitkommentar som kommer från någon som inte är världsbäst på något - utan troligtvis bara en skitkorv i en dynghög!

Ha en fin dag, du härliga tjej och mamma. Fortsätt blogga, I like it a lot!

Svar: Tack för en lång kommentar och fin feedback!!
Mirjam Andersson

Kommentera här: