I drömmarnas land

Mitt lilla barn sover gott. Snart är det min tur. Jag är så lättad över att jag kan sova, hur jobbiga dagarna än är. Fulla med hjärnspöken eller ångest, till bredden med stress eller skrik. Oavsett tårar och klumpar i magen så hittar John Blund hit med drömstoft och de stora stygga vargarna håller sig borta med sina timmar.

Dygnen skulle bli olidligt långa om jag inte kunde spendera hälften av dem ovetande om att tiden går, utan att se på klockan flera gånger under samma minut. Nu ska jag blunda och få sanden i mitt timmglas att sina.



1 S:

skriven

Vad bra att du kan sova. För lite sömn kan ju driva en till totalt vansinne.
Jag har jättesvårt att somna. Då går min hjärna på högvarv och tror att den ska kunna lösa alla mina problem på en gång samt se in i framtiden och lösa alla problem där..

Svar: Fy fan.. Även som gravid? Det är nog det som räddar mig nu nämligen.. ❤️
Mirjam Andersson

Kommentera här: