Ta vara

Hur vi än sitter eller ligger, varesig det är i soffan, i sängen, lekandes på golvet eller mitt emot varandra vid middagsbordet, hittar jag ett sätt att röra honom. Jag ser till att han smeker mig, killar på min rygg, masserar mina fötter eller bara håller en varm hand på min hud.
Jag är beroende av hans beröring och slav under begäret. Imorgon ska jag ha en heldag med min syster, något jag ständigt behöver men nu mer än någonsin. Samtidigt är jag fylld till bredden av ångest. Både över att vara borta en dag från alla måsten och över timmarna på vårt gemensamma konto som tickar utan att vi ses. 
Jag vill ta vara på all den lilla tid vi får tillsammans. Jag vill ta vara på familjen och på barnens tid som små. Deras utveckling och framsteg.
Jag vill ta vara på min man, vår kärlek och vår ömhet. På tiden vi måste tanka inför kommande dagar isär.

Jag vill ta vara på allt men jag vet att jag måste ta vara på mig själv också.

Kommentera här: