Google it

Imorgon får vi titta till henne, det är allt jag kan tänka på just nu. Vi kommer att få en status på hur hon mår, vad hon väger och en åsikt om när hon eventuellt behagar komma ut.

Det var lättare att vara gravid innan Google fanns. Det kanske fanns men när jag var gravid första gången för över tio år sedan hade jag ingen smartphone. Jag ringde min sköterska på MVC om det var något allvarligt annars frågade jag mamma. Det var inte ens alla gånger jag brydde mig om att fråga, ibland hade funderingen hunnit glömmas bort på vägen från tanke till mottagare. Frågade jag fick jag ett svar och nöjde mig med det, idag får jag hundratals. Jag googlar allt och på varenda fråga finns svar, alla är olika och oftast väljer min hjärna ut det värsta och mest osannolika. Även om det tyder på att det mesta verkar normalt inom både graviditet och förlossning spär det på ovissheten. Jag har dock en magkänsla av erfarenhet då jag redan har tre barn och jag är tacksam för att jag inte väntar första när jag sållar i sidorna på Google. Samtidigt är det ju sjukt bra att det finns... Jag är lite kluven här som ni märker, här som så många andra ställen i livet. Kluven, förvirrad och ständigt på jakt efter svar.

Kommentera här: