LOLA (snart) 2 ÅR

Jag är slut (!) men vilken dag vi har haft.
Lola, som fyller år mitt i sommaren när ingen är hemma, hade sitt kalas för nära och kära idag. Parken utanför oss utgör en perfekt plats för festligheter som involverar många barn. Roligt för barnen som får tillgång till stora ytor och lekplats och bra för mig som inte vill ha dom hemma.
 
Men innan det kan kalasas och gästerna droppar in ska det planeras, handlas, fixas och framförallt bäras. Jag tar i vanlig ordning på mig alldeles för mycket och även om jag, denna gång, tycker att jag delegerade ut uppgifterna bra så var jag trött redan innan första gästen kom. Nu värker fötterna så pass mycket att jag hellre skulle såga av dem än att ha dem kvar på min kropp. Ögonen svider och magen har aldrig känts så tung innan. Ett dumt lyft i eftermiddags och det lixom "knäckte till" i magen, som en spärr därinne som släppte och den cirka två kilo tunga bebin i magen damp ner ännu, ännu längre.
 
Solen sken och bara under en kort stund frös vi till och regnet nuddade knappt marken innan det upphörde och snart sprack himlen upp igen. Lola blev överröst av fina presenter och massa kompisar kom för att leka och fira henne. Nya vänner, gamla vänner, familj - alla lika välkomna och uppskattade!
 
Tack alla ni <3



1 Plupp:

skriven

Tack för lika mysigt kalas som Lolas första! <3

Vila upp dig massor nu, om du kan ;)

2 M:

skriven

Härlig bild :)

Kommentera här: