Tack för idag

Jag tar en promenad i bra tempo för första gången på hela veckan vilket resulterar i att jag håller på att bajsa på mig på vägen hem. Det kan vara så ocharmigt att vara gravid att jag bara vill skratta åt mig själv.
 
Vi skulle ha gått på restaurang idag, bara jag och min man, men som så ofta blev det inte som vi tänkt oss. Dock blev en eftermiddags fika till en middag hos kära vänner och vi blev bjudna på grillat som slog de flesta restaurangupplevelser med hästlängder. Nu sitter min man och vår dotter i soffan efter badet och tittar på en dokumentär om apor. Jag ska lägga mig och vara nära dem båda innan hon ska sova och han ska limma lister. Han åker imorgon men kommer tillbaka hem redan på onsdagkväll, något som känns som en lyx i jämförelse med allt i hela världen. Idag har varit en bra dag, inte bara bra för att vara söndag utan bra för att vara vilken dag som helst. Tack för idag!

Kommentera här: