Frågemåndag

Och så var det måndag igen. Veckorna flyger förbi även om det stundtals känns segt och träget. Vi har verkligen kärleksboostat i helgen och veckan som va innan, OCH helgen innan dess ... Det här med att ses varje dag gör under för min själ. Sammandragningarna har inte gjort ont och min hy är lika frisk som vinden utanför fönstret. Tid tillsammans betyder allt. Pengar är kul men det är av tiden jag mår bra, av närheten och av tryggeheten. Även om det känns så självklart att det är så som det borde vara alltid i evighet så kan jag inte låta bli att ställa mig frågan om jag njuter så av hans sällskap för att det bara är tillfälligt?
Skulle jag må så här jämt om vi träffades varje dag hela tiden?
1 S:

skriven

Har ni nån tidsfrist på hur länge din man kommer jobba så här?
Jag kan bara tala för mig själv och min man är inte borta hälften så mycket som din men jag tror inte att du njuter av det tillfälliga jag gör inte det iaf. Jag tror du är genuint helt galet förälskad i din man. Visst blir det en annan vardag när man kan träffas varje dag men det ena utesluter inte det andra.. Du kanske inte skulle må så hela dagen men nån gång under dagen.

Sv: <3 vi mår överlag bra. Tog sovmorgon till 9 och sen gick jag ner med L till förskolan. Doktorn sa att han kunde gå. Vi fick inga direkta svar igår på varför det var så långdraget så de ska ringa på onsdag när provsvaren har kommit. Jag tror inte de kommer visa nåt och så kommer det här fortsätta tills det är sommar..

Svar: Han kommer nog hålla på tills skilsmässopapperna ligger på bordet.. 😉 Han har avtal på 7 år men i början av nästa år har vi sagt att vi ska stämma av och känna efter på riktigt! Förhoppningsvis är han pappaledig då och vi planerar att åka utomlands ett par månader!

Är det kylan som bidrar tror du? Hoppas det visar sig vara något iaf, så jävla påfrestande att inte veta! ❤️
Mirjam Andersson

2 S:

skriven

O det finns inget liknande i krokarna? Utomlands låter som en himla trevlig idé. Jag försöker övertala J att hans band ska lägga en turné i USA på ett par månader så jag kan göra min praktik där. Hans syrra bor i SF så det hade varit perfekt.

Jag har ingen aning om varför det håller i sig så länge. Nu är det ju inte så kallt längre. Håller på att bli knäpp på riktigt, tycker så synd om L. Det vore så skönt om han bara kunde få slippa alla mediciner ett tag.

Svar: Jag är så nyfiken på vad ni heter allihop!! Inget liknade någonstans tyvärr.. Praktik inom foto?
Mirjam Andersson

Kommentera här: