Balens drottning

Fem av sju, de två resterande kommer inte hinna komma utan verkar ha utgått från min order på något vis. Alla utom en är på väg tillbaka till företaget de kom ifrån men inte heller den jag behöll kan jag ha. Den är helt perfekt, vacker, osymetrisk, spännande, naken och elegant. Allt som jag inte är. Jag kan inte ha den, den är för liten över bysten precis som alla de andra men denna kunde jag inte släppa. En dag kommer jag att kunna ha den och jag hoppas att det inte dröjer allt för länge.
 
Jag säger det inom mig och ibland högt. För mindre än tre månader sedan fick jag en bebis, i måndags började jag träna, jag ammar och är hungrig dygnet runt och mitt sötsug har aldrig varit värre. Jag känner mig ensam och ledsen ofta och har alltid varit en person som äter eller låter bli baserat på känslor. Jag är så långt ifrån nöjd med min kropp, värre har det aldrig varit, ändå vet jag ju varför och ingen annan anledning är mer godtagbar. Men hur mycket jag än försöker så kan jag varken intala eller lura mig själv, jag är för smart och känner till mina knep för bra. Det är bara skitsnack i mina öron, jag hatar mig själv och inga ursäkter är tillåtna.
 
Jag har längtat efter att gå på bal sedan den där dagen i nian. Jag stod där i klänningen min mamma hade sytt åt mig, högst upp på den lilla trappan som symboliserade första plats. Balens drottning. Jag log men ville kräkas, även om jag visste att jag var populär i skolan ekade tanken i bakhuvudet på mig om att det kanske var ett skämt, ett hån. Sedan dess har jag velat gå på bal som fin. Det var sommaren som följde efter den avslutningen som jag utvecklade min ätstörning. Jag kunde kasta upp maten jag precis ätit bara av att titta mig själv i spegeln. Fanns ingen spegel i badrummet gick fingrarna lika bra. Jag kan se på de bilderna idag och tycka själv att jag förtjänade alla förstaplatser i världen, så söt. Precis som jag, tio år från nu säkert kommer att titta på bilderna som tas nu på lördag och inte förstå var ångesten inför denna dag kom ifrån.

Kommentera här: