Chanser och brister

Hemsidorna jag granskat de senaste veckorna tackar samtliga för min beställning. I paketen jag inom nästa vecka kommer att få ligger det sammanlagt 7 st klänningar, alla dessa perfekta för en bal på slottet. De är av olika kulör samt material och ingen är den andra lik, men alla är perfekta. Som vanligt är det inte produkterna det är fel på utan den som bär dem. Det krävs mycket för att jag ska känna mig fin och bekväm på samma gång, framförallt i klänning och inte minst som utklädd. Måtte en av sju sitta så pass okej att jag kan sminka upp det som resterar till rätt känsla.
 
Jag är långt från mitt mål när det kommer till min kropp och då det fortfarande inte är speciellt länge sedan jag fick en bebis antar jag att jag måste köpa läget och försöka att inte stressa prosessen. Dock är jag sämst i världen på att vänta och trött på att inte kunna ta i som jag vill. I veckor nu har jag dragit mig från att starta upp mitt gymkort, egentligen har jag ingen ursäkt längre men nu har det gått så pass långt att jag blivit rädd. Likadant är det med mitt författarskap, eller snarare brist på författarskap. Jag vill börja skriva samtidigt som jag är livrädd för det. Vad som skrämmer mig vet jag inte, chansen att misslyckas kanske, eller tvärtom.
1 mammut :

skriven

Jag tror att "chansen att misslyckas" är vi ganska bekväma med- det ligger nog mer oro i möjligheten att lyckas😊 ser fram emot din bok, kram

Kommentera här: