För alltid

Tomten, Gud och Förbandschefen, det enda jag önskar till jul är att försvaret börjar jobba fyradagarsveckor. Redan idag får vi säga "Vi ses imorgon" och jag har inte gråtit över hans frånvaro ännu. Jag har skrikit över den, men inte gråtit.

Vi sover gott och länge och vi fryser hemma. Aldrig förr har jag längtat efter julen som jag gör nu. Denna varma högtid till bredden fylld med värme och sällskap, rastlöshet och mat. Jag ska fästa en mistel på ett diadem över mitt huvud och kamma hem pussar så det räcker för hela nästa år. 2014, jag fyller 10 år som mamma och föder mitt fjärde barn. Många föräldrar tycker att tiden går för fort. "Njut nu för snart har de flyttat hemifrån" och "Vart tog åren vägen" kan de skämta. I februari för tio år sedan födde jag mitt första barn, dagen efter träffade jag en av mina nu bästa vänner. Jag kan inte minnas en dag i mitt liv då de två inte funnits vid min sida. Det har inte gått fort, det har varit för alltid!

Kommentera här: