Piss fredag

Vi sov ovanligt länge idag men när jag hörde henne vaken från spjälsängen i sitt rum saknade jag den lilla rösten som ropade efter mig. Där fanns istället ett "usch" och ett "ånej", ingen uttrycker sig med sådan inlevelse som hon gör och jag skrattar lite för mig själv medan jag tar mig ur sängen och in till henne.
 
"Godmorgon" säger jag till det lilla bekymrade ansiktet som står i en obekväm ställning i sängen. När jag tar i henne är hon fuktig på pyjamasen och jag önskar hon kunde förstå hur vanligt det är att blöjor läcker om nätterna. Det har hänt förrut men då har hon ofta sovit och gnällt i sömnen och jag har kunnat byta utan att hon knappt märkt av det men nu var det morgonblåsan som tömdes igenom och hon förstår ingening.
 
Jag klär snabbt av henne allting och tvättar rent med ett par våtservetter. Hon blir glad igen och skrattar mot mig när hon får tillbaka sina snuttesaker bestående av en filt ärvd av sin far och en platt kossa från H&M. Jag håller fuktiga i min ena hand och henne i andra när vi tågar ut mot soffan och morgonens mysigaste stund framför Bolibompa. Från ingenstans nyser jag, jag nyser säkert 50 gånger om dagen, året om av alla anledningar. Jag är inte beredd, har inte varit på toaletten och är gravid i vecka 23. Vi fortsätter tillsammans mot soffan lika nakna båda två och med mer smutstvätt i min hand.
 
Idag ska jag träna knipövningar!
1 S:

skriven

Ååååh.. Huvva vilken start 😄
L hade kalsongeftermiddag igår och kissade precis efter att han hoppat ner från den nyrenbäddade sängen 😂

Kommentera här: