Stolt 2015

Jag tittar in i garderoben men jag ser ingenting, det beror inte på att det inte finns någonting där. I trådbackarna och på galgarna ligger och hänger det en massa plagg. Kläder i drivor, inte jätte mycket men mer än jag behöver. En ursäkt till att jag inte kan ha något av det jag ser framför mig skulle kunna vara att jag varit gravid väldigt nyligen och att det bara gått tre veckor sedan bebisen föddes, såklart är ingenting lagom. Men det beror inte på varken graviditet eller några kilo extra över mage och rygg, tuttar som hänger och läcker eller höfter som tänjts ut, jag kunde inte ha kläderna innan heller. Missförstå mig inte nu, jag får på mig det mesta och köper aldrig plagg som ens tenderar till att vara för små, jag avskyr när det smiter åt och sitter tajt. De passar alltså, storleksmässigt och så vidare, jag kan knäppa och knyta och dra både upp och ner, men jag kan inte ha dem. När jag ser mig i spegeln passar det inte, eller, jag passar inte i dem.
 
När jag tänker tillbaka på hur jag klätt mig och med vilka känslor det inneburit kan jag utan tvekan konstatera att jag älskar kläder, på andra. Mode och skönhet uttrycks i kläder och smink och allt jag kan förmå mig själv till är att dra på mjukisarna och le utav bara helvete. Min lott i livet är att jag har förbannat snygga tänder så le kan jag göra utan att tänka för mycket (dock har jag runda kinder hur mycket eller lite jag än väger). Kläder har alltid varit en sätt för mig att dölja något snarare än att framhäva. Det har aldrig funnits något jag velat framväva men alltid massor att täcka över eller trolla bort. Med smink är det likadant.
 
Jag önskar som så många andra att jag var lika cool som Molly Sandén och kunde älska min kropp precis som den är, men hur gör man det sådär över en natt? Och jag vill ju inte vara knubbig och otränad. Därför ska jag dra igång ett litet projekt, det är för mig själv och ingen annan men ni får gärna följa med mig. Många kommer säkert tycka att jag är löjlig nu för jag är verkligen inte speciellt fet. Inte ens som höggravid har jag någonsin vägt över 70 kilo och jag har fött och ammat fyra barn. Men jag har aldrig varit nöjd och det vill jag bli, med kroppen och hjärtat den skyddar.
 
Jag kommer aldrig att gå en Victoria´s Secret modevisning men det är inte heller mitt mål. Dock vill jag, med samma självsäkerhet, kunna dra på mig underkläder och känna mig sexig. Dessa kommer inte ha varken spets eller vingar utan bara vara i skönaste bomull men jag vill le som de gör, inifrån och ut och med en blinkning. Jag kommer förmodligen inte heller uppnå något fashion intresse men jag vill kunna klä på mig utan att tänka på hur min kropp ser ut i alla vinklar och vrår och utan att det jag drara över huvudet ska dölja något specifikt.
 
Om tre veckor drar jag igång med träningen, till dess ska psyket få jobba desto hårdare. Jag kommer absolut inte börja med att springa en mil eller gå på ett stenhårt crossfitpass, tvärtom. Men PT utbildad för nyblivna mammor och inte en enda övning som kan skada kroppen på sikt. Det här kommer inte att bli en träningsblogg, precis som det inte skulle bli en gravidblogg när jag var gravid (haha), men det som ligger för mina fötter är det jag vill skriva om och där ligger just nu ett par Nike FreeRun 5,0 och på insidan av svettbandet står det skrivet "älska dig själv". Hur mycket bilder jag vågar dela med mig av återstår att se, jag vill men vet inte om jag törs. Jag brukar dock kunna trigga mig med tankarna på att jag kanske kan inspirera och motivera någon annan, och då är det värt det!
 
Nu kör vi, beach 2015 kan dra åt helvete, stolt 2015 är det som gäller!
1 mammut:

skriven

Ser fram emot inspirationen💖 starta dagen med kokosfett hoppas jag är ok

2 Minnie Mae ;):

skriven

Jag är med dig! Börjar imorgon! Lycka till till oss. Puss

3 Minnie Mae ;):

skriven

Jag är med dig! Börjar imorgon! Lycka till till oss. Puss

4 Barbie:

skriven

Kör så det ryker!

5 Jennifer:

skriven

Fan va kul! Jag behöver all motivation jag kan få så, Go girl! :)

6 Evelina Borneling :

skriven

Galet vad du skriver bra...du borde ge ut en bok!du beskriver,skriver med sådan inlevelse och känslor...du berör!!!
Jag är PÅ...inga kg att bli av med (gick upp 5 kg i grav och på 2v ligger jag minus).ska upp i vikt MEN har inte tagit på mig bikini på 10 år och badat...förrän den dagen för 2 v sedan då Elsa föddes.jag tog ett dopp i sjön och sa till mig själv att jag måste va stolt över min kropp o mig själv!
Så beach 2015...vi är fina som vi är!

Svar: Jag hejar på dig!
Mirjam Andersson

Kommentera här: