En direktion

Revanschlysten på gårdagen ligger jag nu i badet och andas. Min trötthet på livet igår fick tre barn att somna i tid vilket resulterade i glada små ansikten imorse. Att vakna dagen mött av leenden kan vara allt som behövs ibland. Molnen präglar himlen och färgar den grå idag med men i mina ögon lyser solen. Ikväll ska vi äta middag och lyssna till historier om nya världar, främmande platser och ett paradis utan dess like. Min systerdotter är nyhemkommen från Kap Verde öarna och återberättade upplevelser från den, snart femåriga, tösen är det mest underhållande jag vet. Popcorn är ett måste!

Några dagar har lyckats passera och ännu återstår en vecka tills vi ses igen. Jag räknar ner men har fått finna mig i att det fortfarande är länge kvar. Jag börjar hitta mig själv någonstans i allt bråte. Jag har fått saker gjorda vilket inte alltid är en självklarhet.
Inbjudningarna till det första kalasets ut är klara och imorgon ska min stora kille få dela ut dem i klasserna. Ja, bjuder man precis alla så får man det.
(Linda, jag har en till dig också!)

Jag minns lyckan över att ha fest som liten, den är exakt densamma för mig nu. Födelsedagar är det bästa jag vet och sen barnen blev lite större är deras nu bättre än min egen. Att få ge bort ett minne är lycka för mig.
Förutom mina två större barns dagar som är inom räckhåll finns ett firande till jag längtar extra mycket efter. I julklapp fick min dotter två biljetter till One Direction's konsert i sommar, en till henne och en till mig. I lyckan fanns även en liten ångest över att berätta det för sina två bästisar. Rädslan över att skryta och göra dem avundsjuka. De gladdes såklart för hennes skull, så fina är de syskonparet. Vad varken dem eller min dotter vet är att det finns två biljetter till..
1 Linda:

skriven

27/2 står som månadens höjdpunkt!! Stoora hiphop kläder passar dessutom utmärkt just nu ;)

2 Dess:

skriven

Vill bara säga att du skriver så jävla bra. Sista meningen om dom 2 ovetande biljetterna är underbar. Du skriver så mitt i prick och så himla fint <3

Svar: Tack snälla du! ❤️
Mirjam Andersson

3 S:

skriven

Hoppas du hittar nånting som gör att dagarna flyger förbi.
Tack för ditt ärliga inlägg om tvåbarnschocken. Känns konstigt nog lättare nu tack vare ditt inlägg. ❤

Kommentera här: