Kärleksbrev

Jag spränger Maroon 5 och skriker med i "One more fucking love song I'll be sick..". Jag är så trött på kärlek och smärtan den innebär just nu. Att ha fått finna den sanna och levt med den, vant mig, tagit den förgiven och byggt upp en trygghet. Jag har den kvar, lika starkt som innan men fattas den ändå. Jag är trött på det som gör ont och jag skriker. Lola dansar gladeligen med för hon sjunger också högt och reflekterar inte över mina vrål. Imorgon är det alla hjärtans dag och han är längre bort än vanligt, han är även närmare inom mig än någonsin tidigare och en del av hans kropp och själ växer i min. Vårt barn.

När smärtan är som störst och albumet vandrat över i lugnare låtar börjar tårarna ta slut. Lola skuttar iväg och kommer triumferande tillbaka med posten hon hittar på golvet i hallen. I högen av räkningar finns ett brev till mig. Det är handskrivet och det är från honom.

Vår ständiga nedräkning har han denna gång lyckats omvända till någonting roligt och positivt. Ledtrådar till gömda presenter runt om i lägenheten, en för varje återstående dag tills vi ses. Jag börjar såklart gråta igen, både av saknad och sorg men framförallt av lyckan över att ha funnit min kärlek. Han må vara utlånad största tiden men han är alltid bara min och han känner mig som ingen annan skulle vilja göra, på riktigt.
1 Barbie :

skriven

Jag är så glad att du har denna perfekta man i ditt liv - det är du så värd!
Ni är som gjorda för varann! ❤️

2 S:

skriven

❤❤❤

Kommentera här: