Let's Dance

Ikväll vill jag byta med alla deltagare i Let's Dance, alla!

Att få glittra och le som de gör, med glansiga ben i skräddarsydda klänningar som skimrar som havet. Jag skulle göra allt för den känslan just nu. Själv sitter jag i min mans mjukisbyxor i storlek Xtra Large med fötterna på bordet, barfota med strumpludd mellan tårna. Tröjan jag vanligtvis drunknar i är också hans men nu börjar den smita åt över vecka 18 magen. Min ettåring matar mig med halvätna nachos och till dessa dricker jag saft med sugrör. De stora dansar runt i soffan, på golvet och längst diverse övriga möbler. Jag finner ingen anledning att säga åt dem att sluta hoppa sönder vardagsrummet.
Kan jag inte stråla sådär spelar det ingen roll om soffan är lite härjad också. Bord och bänkar skulle matcha mig mer i form av en brädhög mitt på golvet i alla fall.

Mina ögon glänser av tårarna som trycker på, inte av strålkastarljus. Jag kan komma undan med mycket gråt framför barnen men fan inte till Let's Dance. Jag håller igen till de lagt sig men sen går det inte längre. Med min man i andra änden av luren kommer allt på en gång, jag är ett vattenfall och en fontän i ett. 

Tänk om jag kunde dansa. Dance my tears away...
1 Mickis:

skriven

Jag tjuter till let's dance, så då kan du också göra det :-)
Det är så fint att se hur stolta det är över sig själva och hur stolta deras familjer är :-)

Svar: Men TACK!
Mirjam Andersson

Kommentera här: