Utanför i långsamhetens spår

Det är många som pratar om mannens utanförskap när en kvinna blir mamma till ett barn. Att han inte kan mata och egentligen inte behövs för barnet den första tiden, han behövs dock tio gånger mer för kvinnan. Men det är inte detta jag vill prata om utan utanförskapet jag kan känna inom min familj, utanför cirkeln av roligheter.
Att vara nyförlöst, ammande och grötig i huvudet, för att inte tala om tröttheten jag besitter, utgör ingen topp-kompis precis. Varken min man eller barnen kan uppleva mig som speciellt rolig just nu, den ena med lite mer förståelse för situationen än de andra såklart. Av alla val i världen är jag långt ner på listan och skulle de råka vilja vara med mig så börjar jag garanterat gråta av gesten.
 
Att vara "inte gravid" räckte absolut inte för att få mig att känna mig som mig själv igen. Vägen tillbaka är lång, svår och krokig. Jag är påväg och visst går det framåt, men långsamt. Men som Lisa Nilsson sjunger, långsamt leder också någonstans.
1 Evelina Borneling:

skriven

Du skriver så bra och tänkvärt!
Förstår dig helt...fick mitt 4e i lördags och råder ett charmerande kaos hos oss me... 4 små barn,grötig mamma som biter ihop och en trött pappa!
Skickar dig en styrkekram...och en klapp på axeln,4barn är häftigt och bär respekt!!!!
Man känner sig lite lätt uttittad på stan;)

2 Evelina Borneling:

skriven

Du skriver så bra och tänkvärt!
Förstår dig helt...fick mitt 4e i lördags och råder ett charmerande kaos hos oss me... 4 små barn,grötig mamma som biter ihop och en trött pappa!
Skickar dig en styrkekram...och en klapp på axeln,4barn är häftigt och bär respekt!!!!
Man känner sig lite lätt uttittad på stan;)

Svar: Detsamma till dig!! Vi krigar på vi.. ❤️
Mirjam Andersson

3 Anonym:

skriven

Har dock inga egna små ännu. Men vill kunna ha ditt ordförråd till skrivandet .. Du är bäst! Läser här varje dag! Kram ❤️

Svar: Tack ❤️
Mirjam Andersson

Kommentera här: