Listor och sug

Det kommer starkt, som så många gånger förut och med så mycket just nu. Suget. Listan kan göras lång över sådant som kopplar min hjärna med mitt hjärta och min längtan i panik. En öl, mina barns röster, en hand mot min mage, en kram, frukt i alla olika färger, min mans blick rakt in i min, en kopp nybryggt kaffe, ett bad, en öl till...
 
Just nu toppas listan av just listor. Saker som jag ska göra och uppnå sen. Att må bra här och nu har jag snudd på gett upp hoppet om. Får jag bara loss mina familjemedlemmar från diverse arbeten och skolor så vi kan packa vår nya fina bil full med alla väders kläder och åka till landet så kommer min värsta ångest att försvinna och i nuläget räcker det mer än nog.
 
Men sen, att älska mig själv i alla lägen är inte ens ett slutgiltigt mål men att vara på så god väg att det, som slutgiltigt mål, inte känns omöjligt - det är målet! Att känna mig lite jävla härlig. Att kunna se mig i spegeln utan att blunda inombords med ekande svordommar i hjärnan. Att somna utan att analysera dagen som gått, det kommer ju en ny imorgon. Att duga oavsett, prestation eller ej. Att fokusera på det fina hos mig så som jag endast kan se det hos andra i dagsläget.
 
Den andra listan är över Frankrikeresan vi ska göra nästa sommar och innan den börjar bockas av hoppas jag att ha hunnit en bra bit på den förra.

Kommentera här: