Förbjudna känslor

Oftast som alltid försvinner den förbjudna känslan av sig själv. Men ibland krävs många djupa andetag och ett förbannat register av nödlösningar och slit för att lyckas. Jag är därför nöjd nu när jag lägger mig i sängen och inte känner av den jäveln längre.

Jag pratar om ångern över att ha barn. Vad-jag-skulle-göra-om-jag-inte-hade-ungar känslan. Det är aldrig så att jag ångrar mina barn personligen eller separat utvalt, utan det är mer en ånger över mamma, helvetes, rollen som kan infinna sig ibland. Detta hör såklart ihop med att samtliga har varit på sitt mest irriterande humör, något de var och en för sig kan vara lite roliga i men i trio blir det vidrigt för alla i dess närhet. Tyvärr är den enda i närheten jag allena och den enda vars tankar driver iväg av sukt efter ett liv i frihet och oberoende.

I mina fantasier är det livet fantastiskt, det är så för att jag aldrig upplevt det och ibland drömmer jag mig dit. Dessa drömmar varar aldrig länge, verkligheten slår mig i huvudet med en leksaksbil, jag trampar på en legobit eller så behöver naglar klippas och läxor läsas. Ibland blir uppvaknandet ett sms fullt av färgglada hjärtan eller en spontan kram bakifrån när jag lagar mat. Eller att de plötsligt börjar gråta av lycka över att de ska få ett syskon till ...



1 M:

skriven

Gillar ditt sätt hur du skriver.Hela din blogg är så bra.

Svar: Tack snälla du!
Mirjam Andersson

2 Mathilda:

skriven

Håller med föregående talare om ditt skrivsätt! Älskar det!
Skrattar lite för mig själv när jag läser om hur du drömmer dig iväg men sen vaknar upp på olika sätt. Jobbar på förskola ibland så förstår känslan. Men även om barnen kan vara jobbiga och irriterande ibland (vilket dom faktiskt är till för) så är dom så sjukt kärleksfulla och härliga med! :)
Kram på dig!

Svar: Kram tillbaka och tack för din fina kommentar <3
Mirjam Andersson

3 Robex Lundgren:

skriven

gillar du musik, missa inte min blogg intervjuar band varje dag
http://ghgumman.blogg.se/
http://www.facebook.com/mosanmusikfriket?ref=hl

Kommentera här: