Djupa andetag och hyperventilation

Den där förbannade bägaren maxas vareviga dag och jag förstår inte hur det är möjligt. Fram till jag studerat klart idag och läste igenom det jag skrivit under två timmar kändes det som en lill-lördag av rang. Party mitt i veckan för att fira att dagen faktiskt varit över förväntan stod på schemat. Tills jag läser igenom de hittills två sidorna och konstaterar att det skulle ge mig ett bättre betyg att bara skicka in ett blankt papper.
 
Ett djupt andetag och en snabb dusch senare sitter jag på utvecklingssamtal med min son. Dessa är inte som de brukar vara. Varannan vecka livet verkar påverka honom mer än vad jag vill acceptera och det visar sig i studieresultaten. Tårarna tränger på. Två djupa, tre djupa, fyra...
 
Vi leker på golvet och läser böcker om vartannat i en enda röra. Äldsta dottern är hos sin bästis men snart får jag ett samtal från mamman. Jolene´s ögon har reagerat på deras katt precis som mina gör på pälsdjur. Extra känsligt blir det såklart nu i pollentider. Hon kommer hem och gråter med två pingisbollar instoppade under ögonlocken och med fransarna spretande rakt ut. Jag ser mig själv i hennes lilla ansikte när hon lider och, som så många gånger annars när hon mår dåligt, vet jag precis hur hon känner sig. Fem sex sju. Tårarna kommer ändå.
 
Jag googlar min klåda som aldrig vill ge med sig, konstaterar att jag haft den över ett halvår nu. Ja, ungefär lika länge som jag varit gravid. Ett plus ett blir två och jag finner något som kallas "gravidklåda". Detta är min femte graviditet, varför har jag inte hört om detta förrän nu? (Jag funderar starkt på att skriva en bok om det här med att vara gravid, en som inte är inbäddad i pastellfärger och med en gloria över.) Efter att ha läst på och pratat länge med min barnmorska förstår jag att jag måste kolla upp saken. Att detta görs på sjukhus med blodprov gör att mina lugna, djupa andetag övergår till hyperventilation.
 
En vanlig dag, det är allt jag begär!
1 S:

skriven

Huvva.. 😕
Du är iaf min idol som är så grym fast att det är svårt. Glöm inte klappa dig på axeln o beröm dig själv. ❤❤❤

Svar: Men dura! Läste om din helvetesdag och fick nästan dåligt samvete som gnäller! Hört något om snittet? ❤️
Mirjam Andersson

2 S:

skriven

Åh jag som fick dåligt samvete över mitt gnäll när jag läste ditt inlägg.
L drog av två spyor i kväll också så skitveckan är fulländad, kanske. Äh jag håller tyst nu ;)
Har inte hört mer än att det blir av. I morgon får jag nog ett datum :)

Svar: Spännande 👏
Va friska till lördag bara.. Då ska vi kolla på tokiga kossor i ösregn ❤️
Mirjam Andersson

Kommentera här: