Vad betyder ett namn?

Ännu hänger jag kvar. Dagen flöt över förväntan och sällskap från min syster och mamma gav mig en livboj att klamra mig fast vid. Tillsammans firade vi min äldsta dotters födelsedag för femtioelfte gången och pysslade sedan med hennes presenter. Mamma stannade till läggdags, hon är en ängel i alla situationer med mina barn, med alla barn.
 
Vi har börjar prata namn nu, på allvar. Vi kan ju redan tänka oss hur den lilla tösen kommer att se ut då vi har en föregångare redan så ett namn som skulle passa på henne borde ju funka för lillasyster också ...
Den nuvarande listan följer i bilden nedan. Känn er fria att kommentera och favorisera eller förslag ge precis som ni vill!
 
 


1 S:

skriven

Luna va med på min tjejlista också. Tycker det är superfint :) jag gillar lite mer hippienamn på tjejer. Luna blev dock nedröstat av J så jag tvingade honom till att hon skulle ha fått heta Vinter i andranamn. Men.. Nu blev det ju ingen tjej.

Svar: Min man sågar också Luna! Vi pratade om Vinter när Lola låg i magen, älskar det som namn men det känns lite taskigt då jag hatar vintern med stort H 🙈
Mirjam Andersson

2 Anna:

skriven

Maja eller meja är superfina namn!

3 mickis:

skriven

Jag röstar på Loui, superfint! :-)
Alla andra namn är också superfina! ❤️

4 erika:

skriven

Naomi/Noomi eller Stella kanske?

Svar: Älskar Stella men känner ett par vars barn heter det och det tar udden av den unika känslan tycker jag. Naomi har jag aldrig fastnat för direkt.. <3
Mirjam Andersson

5 S:

skriven

Men då hade du fått em Vinter att älska 😉

6 M:

skriven

Fina namn :)
Gillade Luna och Meja :)

7 erika :

skriven

Åh, ja då blir det inte samma känsla. Vad sägs om noelle? Älskar också Stella men mannen gillar det inte drygt nog.

8 Sandra :

skriven

Holly😄super fint!

9 Mammut:

skriven

Fler förslag!!! Alva , Mika eller Lone kanske?

Svar: Lone är JÄTTEFINT!
Mirjam Andersson

Kommentera här: