Jag ska måla hela världen

Jag har förstått att jag måste hålla mig sysselsatt för inte tänka och känna efter för mycket. Ensamheten äter upp mig inifrån när inte huvudet är fullt och kroppen hålls i ständig aktivitet. Idag har jag matat mig själv men ett IKEA besök (med mobilen i innerfickan den här gången). Jag har även köpt färg till väggarna i vardagsrummet och förberett så gott det går med huset fullt för att kunna dra igång direkt när minsta somnat.

Inredning går i perioder för mig och just nu har jag ett behov av att mötas av minsta möjliga intryck. I mitt utbrända psyke vill jag vara ifred. Allt behöver vara vitt och belysningen dämpad, nästan obefintlig. Jag vill vila min blick i det tomma intet.
Det är ett svårt begär med 3 barn, en lägenhet som är för stor och för liten på samma gång och som dessutom är en hyresrätt. Men färg är värt pengarna och kreativiteten har jag gratis.

Kommentera här: