Död och obegraven

Till er som undrar om jag dött, det är korrekt!
"27 årig, gravid, trebarnsmor död i pollenchock". Eller kanske snöt jag ihjäl mig? Kliade sönder ögonen och föll död av sorgen i att aldrig få se min familj igen.

Nu sitter i alla fall det här liket på pendeltåget påväg in till söder där det ska intagas födelsedagsmiddag. Min syster fyller 25 år idag och med omålade ögon ska jag skåla för henne i vatten. Jag har saltvattensprayat mina bihålor hela dagen för att kunna andas nu ikväll och så gott jag kunnat hållt mig inne idag.

Jag som älskar sol och värme måste sitta inne med stängda fönster dagar som denna. Att jag även är allergisk mot djur är ett skämt i jämförelse med detta, jag gillar inte djur men jag älskar våren. Älskar är en underdrift, dyrkar! Speciellt dagar som de här, när det blir sommar utan förväntan på det. Bonus och pluss i kanten som ingen räknat med och därför alla uppskattar och tar till vara på. Och jag gråter i lyckan över försommaren och håller tummen i fickan för att det blir regn i morgon.   
1 S:

skriven

Hoppas du får en fantastisk kväll trots allergin.

Kommentera här: