Fredags känslor

Inga ord jag känner till kan beskriva den lättnad jag upplever över att det äntligen är fredag idag. Kärleken jag känner till inledningen på helgen har börjat bli nästintill sjuk. Stressen är dock också total inför denna helg. Om en vecka sitter jag här med en annan fredagskänsla, med största sannolikhet inte lika euforisk. Nästa fredag kommer han inte hem. Att det då är kärlekens dag bryr sig inte schemaläggaren inom försvaret inte om och egentligen inte jag heller.
 
Jag ogillar alla påtvingade dagar då det ska förväntas presenter och blommor och choklad.
"Ge mig en bra flaska vin istället", har jag alltid sagt. Men i år är även det överflödigt och onödigt. Vi kan fira den kärlek vi känner alla andra dagar. Jag säger det nu men ni kan ju gissa hur jag kommer att gnälla och gråta en vecka från nu. När jag inte får räkna ner i timmar och minuter utan i dagar och nätter.
 
Jag ska försöka mitt bästa att inte låta kommande period påverka denna helg tillsammans.

Kommentera här: